هشتمین همایش روابط عمومی برگزار شد

 

صبح روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه، هشتمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور بیش از 500 تن از استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از سراسر کشور در محل مرکز نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران برگزار شد.

 

روابط‌عمومی در کشور رو به جلو است

کاظمی‌دینان با خوشامدگویی به حاضرین در این کنفرانس گفت: دست‌اندرکاران کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت در تلاش‌اند که محتوای ارایه شده در این کنفرانس هرساله از پیشرفت مناسبی به لحاظ کیفی نسبت به گذشته برخوردار گردد تا افراد شرکت‌کننده بتوانند همگام با تحولات و پیشرفت‌های تکنولوژی حرکت کرده و از ابزارهای نوین به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند.

کاظمی‌دینان همچنین تأکید کرد: حرکت روابط‌عمومی در کشور رو به جلو است.

محمدرضا غفوری دبیر کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت سخنران بعدی این کنفرانس بود که به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های این دبیرخانه چرداخت و تاکید کرد که موضوع اصلی این کنفرانس با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود و تاکید بر نقش روابط‌عمومی در حل برخی از بحرانی‌های سازمان طراحی و تدوین شده است.

 

نرم‌افزاری کاربردی است که بتوانیم آن را نصب کنیم و بتوانیم از آن درآمد کسب نمائیم

بهزادحسین عباسی به عنوان اولین سخنران بخش علیم این کنفرانس به ارایه مقاله‌ای با عنوان «کسب و کارها و اپلیکیشن‌های جدید ارتباطی و خدماتی» پرداخت. عباسی در این مقاله با بیان این مطلب که اپلیکیشن‌ها تا چهار سال آینده جای وبسایت‌ها را می‌گیرند تأکید کرد باید روابط‌عمومی‌ها هرچه سریعتر خود را با فناوری‌های روز تطبیق دهند تا از دنیای پیشرفته فناوری و فضای مجازی عقب نماند. مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ در پایان گفت: اپلیکیشنی کاربردی است که بتوانیم آن را نصب کنیم و بتوانیم از آن اپلیکیشن درآمد کسب نماییم.

روابط‌عمومی را جدی بگیرید و به زبان روز سخن بگوییم

دکتر جمشید اثنی‌عشری عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت سخنران بعدی این کنفرانس بود که مقاله خود را تحت عنوان «تعامل ساختاری روابط‌عمومی و سازمان با رویکردی یکپارچگی» ارائه کرد. اثنی‌عشری در این مقاله گفت: روابط‌عمومی روح سازمان است ویترین سازمان هم نیست و بخشی از وظایف مدیریت به‌شمار می‌رود. وی تأکید کرد: باید روابط‌عمومی ملی را افزایش دهیم تا نقش روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها پررنگتر شود. وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که بهترین راه شناسائی، محک و ارزیابی روابط‌عمومی‌ها در زمان بحران است ادامه داد: روابط‌عمومی را جدی بگیریم و به زبان روز سخن بگوییم.

برگزاری مراسم اهدای مدال زرین روابط‌عمومی در سال ۹۸ به منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مدیر حامی روابط عمومی بخش بعدی این کنفرانس بود. در ابتدای این پنل دکتر ضیایی‌پرور به نقش رسانه‌ها و روابط‌عمومی در مرحله قبل از بحران و نقش رسانه‌ها و روابط‌عمومی در بحران پرداخت. سپس حسن رضایی مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرحی از خدمات این بنیاد را برای حاضران ارائه کرد. رضایی گفت: بنیاد مسکن بیشتر در سطح روستاها و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کار می کند. یکی از اهداف کاری ما پیشگیری است. تاکنون دو میلیون واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است. بعد از امداد و نجات بنیاد مسکن وارد میدان می‌شود. وظیفه ما در بحران این است که بتوانیم بمباران خبری کنیم. امیدواری به مردم بدهیم و آگاه‌سازی مردم را انجام دهیم.

رضایی ادامه داد: روابط‌عمومی باید نقاط بحران‌زده را بشناسد و اطلاعاتی از منطقه از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بدست آورد. نسخه واحدی برای تمام محیط بحرانی نباید داده شود و ویژگی‌های سیاسی و فرهنگی و آداب و رسوم مناطق باید لحاظ شود.

دکتر علی مصریان عضو کمیته علمی روابط عمومی و صنعت به عنوان دومین سخران پنل گفت: جایی اگر آتش گرفته، آتش را نباید خاموش کنیم، آتش افکار عمومی را باید خاموش کنیم.